„Hudec László óta ez az első olyan épület Ázsiában, melynek terveit magyar mérnökcsapat fogta össze.”
Kína New Yorkjában, Shenzhenben, helyi tervezőkkel együttműködve, a ZDA generáltervezésében valósult meg ez a nemzetközi léptékben is kiemelkedő projekt: Nanshan kerület új kulturális, sport és szabadidő központja. Magyar építésziroda tervei alapján még soha nem épült külföldön méretében és jelentőségében ekkora épület.
A dél-kínai Shenzhen 16 milliós városa a népi Kína arca a „nyugati” világ felé – építészeti kialakítását világszínvonalú irodák végzik. Nanshan kerületének vezetése 2007-es európai tanulmányútja alkalmával a ZDA által tervezett Budapesti Művészetek Palotájának építészeti és technológiai színvonala láttán úgy döntött, hogy a már megkezdett kulturális projektjét a magyar iroda bevonásával folytatja.
Az újonnan épülő városi tér a többmilliós Nanshan új kulturális és szabadidő központja: a már meglévő könyvtárépülethez egy két színháztermet befogadó, opera és gyerekszínház funkcióra is alkalmas kulturális központ, egy kortárs művészeti múzeum, egy szabadtéri színház, és egy sport komplexum csatlakozik, amely úszó események helyszínéül is szolgál. A nagy tömegrendezvények számára helyet biztosító városi főtéren az épületek között szabadtéri színpad és hatalmas méretű, egyedi plasztikájú szökőkút is helyet kapott.
A Kulturális Központ multifunkcionális nagyterme a drámai produkcióktól a zenés színház minden műfaján keresztül a koncertekig, gálákig képes a változó igényeket kiszolgálni. A flexibilis használatot a változtatható színpadméret és akusztikai környezet biztosítja. Itt alkalmaztak elsőként az auditórium fölött akusztikai bravúrt jelentő, teljes felületén süllyeszthető mennyezetet. A mozgatható mennyezet, a dinamikusan hullámzó karzatok rendszere és az egyedi megjelenésű, tömörfából készített burkolat révén az előadóterem Kína egyik legjobb adottságú színháztermének számít. A homlokzaton megjelenő fémburkolat egyedi tervezésű alumínium elemekből épül fel, és hártyaként lebeg az élénkvörös színűre festett (éjszaka kivilágított) homlokzat előtt.
Az épület összes szintjét átfogó, nagy belmagasságú előcsarnok hatalmas üveghomlokzattal nyílik meg a tér felé, a színháztermeket a kínai opera hatalmasra nagyított maszkjait megjelenítő, vörös és kék színű, döntött-íves falfelületek határolják. A maszkokat körbefonó fehér közlekedő-szalagok a lépcsőket és a lifteket rejtik.
Az iroda tervezte a múzeum homlokzatának, technológiájának és belsőépítészetének koncepcióját is. A helyi múzeumi-, illetve intézményi elvekhez, a házban helyet kapó művészek igényeihez és a nemzetközi múzeumi trendekhez igazodva a „Blockbuster” kiállításoktól kezdve a hagyományos kínai népi művészetig terjedő, eltérő kiállítási formák megjelenési lehetőségét teremtették meg. A különböző igényű kiállítások befogadásához eltérő karakterű kiállítótereket hoztak létre, melyeket egy látványos és eseménytérként is használható előcsarnoki zóna köt össze.
A kulturális épületegyüttes és a tér teljes építészeti – műszaki tervezését a „design development” folyamatáig a magyar és külföldi mérnökök alkotta tervezőcsapattal a ZDA fogta össze. A hazai gyakorlattól eltérően a feladatot nem csupán építészeti – mérnöki, hanem funkcionális és épülettechnikai tanulmányok sorozatával közelítették meg, rendkívüli energiát fektetve a programalkotásba. Ez tette lehetővé, hogy a szakmai és a politikai megbízók közel kerüljenek a feladathoz, és szinte alkotótárssá váljanak a korábban nem megfelelően végiggondolt használati és üzemeltetési kérdésekben. Az engedélyezési folyamat és a kiviteli tervek elkészítése során három kínai irodával működtek együtt. A részletes angol-kínai dokumentációk kiviteli terveit ellenőrizve, az építkezés folyamatát a legmeghatározóbb részletekig leegyeztetve, a kínai kollégák odaadó helyszíni munkájának, és az iroda többszöri helyszíni egyeztetéseinek köszönhetően az épületegyüttes kiváló minőségben készült el.